مشتری و فروش مهم ترین بخش های هر کسب و کاری هستند. سی ار ام در هر کسب و کاریحرف اول را می زند؛ به این دلیل که می تواند به شما برای بدست آوردن مشتریان جدید و حفظ مشتریانی که دارید کمک کند.
در فضای بسیار رقابتی امروز و با وجود تنوع محصولات و خدمات بسیار، مشتریانسخت پسند شده اند و موضوع وفاداری مشتری دیگر قدیمی شده است. زمانی که محصول جدیدیوارد بازار می شود، تنها چند ماه طول می کشد تا آن محصول یا خدمات ناگهان به یک کالای همه گیر تبدیل شود و مشتریان گزینه های متنوعی را برای انتخاب خواهند داشت، وفادار نگه داشتن یک مشتری خیلی سخت تر از قبل شده است
کل فرایند CRM از یکسر نخ آغاز می شود، مانندنام کسی که فکر می کنید می توانید چیزی را به آن بفروشید و یا شخصی که فرم وب را پر کرده و اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار می دهد
اگر صاحب کسبوکار یا مدیر مالی یک شرکت باشید میدانید که انجام امور مالی بسیار پرهزینه و زمانبر است. خصوصاً اگر بخواهیم با روشهای سنتی آنها را انجام دهیم. از طرفی نرمافزارهای کمکی مانند اکسل نمیتوانند ویژگیهای خاص و عملکردهای ویژهای را در اختیار ما قرار دهند.
برای کسب و کارهای کوچک مدیریت دفاتر حسابداری وظیفهای کوچک محسوب نمی شود. توجه به نکات طلایی سیستمهای حسابداری و مالی و ثبت گزارش های مالی نرم افزارهای حسابداری بسیار مهم می باشد چراکه میتوانددر فهم نقاط ضعف و قوت کسب و کار به مدیر یاری رساند. امروزه دیگر فقط یک دفتر کل و یا فایل اکسل برای انجام امور حسابداری کافی نیست.